Monday, February 05, 2007

ابزار رسالت

ديدي يه موقعايي وجود آدم به تمام معنا تنگ ميشه ؟ تنگ....جوري كه انگار هيچ بزرگي و عظمتي توش جا نميشه .نه مي تونه ببخشه ، نه مي تونه بگذره ، نه مي تونه مهرباني كنه ، نه مي تونه حقيقت رو بچشه ، نه مي تونه ....فكر مي كنم توي زبان اصطلاحات قرآن متضاد اين حالت شرح صدر هست .هموني كه موسي به عنوان ابزار اوليه ي رسالتش از خدا مي خواد.يعني وسعت وجودي .و چقدر لذت بخش اون زمانايي كه وجود آدم وسيع.در درجه ي اول واسه خودش بعدش تبعاتش هم واسه بقيه است. وسعت وجودي مثل حس شناور بودن روي آب....سبك....مثل يه جسم نامرئي كه همه چيز ازش مي تونه عبور كنه، بگذره. هيچي توش نمي مونه كه سنگينش كنه.



هر كدوم ما هم رسوليم.رسول به رسالت شخصي خودمون ، پس ما هم به اون شرح صدر نياز داريم.

13 Comments:

At 10:04 PM, Anonymous Anonymous said...

نظر كردن به درويشان منافي با بزرگي نيست......سليمان با چنان حشمت نظرها بود بامورش

پبايد از خدا بخواهيم كه به ما شرح صدر عنايت كنه و اين
براي خدا كاري نداره

 
At 1:44 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام حال شما مطالب جالبی توی این پست زدی وقتی می خونمش وتا حدودی به مقایسه خودم واین آدم های اطراف می پردازم می بینمکه چه قدر دلمون کوچیکه وبعدش به این فکر می کنم که خدای به این بزرگی رو چه طور تو دل من جا میشه .اما باید به این فکر کنیم که چه طور دلمون رو بزرگ کنیم هر چند که کار سختیه. به قول یکی از بچه ها که برامون تعریف می کرد که یه بنده خدایی که به زور آورده بودنش تو غوغای جنگ هی را می رفت و می گفت که مگه خدای شما از هم چیز بزرگتر نیست پس چه طور توی این چند انگشت دل من باید جا بشه بعد از یه مدت توی درگیری زخمی شده ویه گوشه افتاده اما می خواست یه چیزی بگه بهش نزدیک شدم توی گوشم یه زمزمه کرد وگفت:بالاخره خدا رو تو دلم جاش دادام حالا پیداش کردم وبعدش دستشو گذاشت روی قلبش شهید شد.
آره اگه هرکدوماز ما بتونه که دلش رو اینقدر بزرگ کنه که خدا رو توش ببینه اون وقته که حس میکنه واقعاٌ آخرشه.
ببخشی که زیاد نوشتم .موفق باشی....

 
At 11:37 PM, Anonymous Anonymous said...

مطا لب زیبا زیباتر می شند
اگر خواننده احساس کنه نویسنده درش شناور بوده نه نظاره گر
به ان امید

 
At 1:52 AM, Anonymous Anonymous said...

شما به شناوري نويسنده چي كار دارين ؟ به شناوري خودتون فكر كنيد.

 
At 6:35 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام
این دقیقا دعاییه که من و رفیق قبل از اومدن به اانجمن کردیم
و خدا بهومن داد
حالا هر کی هر بدی کنه ما کمتر از قبل دلخور می شیم

 
At 12:44 PM, Anonymous Anonymous said...

من به زیبایی مطالب کار داشتم ولا غیر
اگر طوری دیگه ای برداشت شد ببخشید

 
At 9:56 AM, Anonymous Anonymous said...

salam
khoobi sepidar joon?
man belakhaaaare bargashtam
belakhare az emtehana khalas shodam
alhamdolella hamashoono be khoobi dadam
dar morede matlabet , hamiiiishe jaleb minevisio vasiiiii....

 
At 12:16 AM, Anonymous Anonymous said...

گالری عکس باحال بود

 
At 10:10 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام

الهي :عاجز و سرگردانم نه آنچه دارم دانم و نه آنچه دانم درم

الهي:اگر كسي تو را به طلب يافت من خودطلب تو يافتمار كسيتورا به جستن ت من به گريختن يافتم.ا

 
At 6:05 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام سپیدار
خوبی؟
آره... خیلی دیدم. خیلی زیاد ولی همیشه سعی کردم که درونم تنگ نشه. باز و گسترده باشم...

اومدم سال نو رو تبریک بگم. ایشاله که سالی سرشار از خوشی شادی موفقیت و تندرستی در پیش داشته باشی عزیز.

 
At 12:54 PM, Anonymous Anonymous said...

salam
mibinam ke hameye weblog nevisan aziz dar morakhasi be sar mibaran! mese khode ma!

 
At 10:44 AM, Anonymous hajmajid said...

سلام. یه سری زدم به بچه های قدیم دیدم هیچکی دیگه نمینویسه. دلم گرفت! امیدوارم شما و خانم بهنوش زندگی خوبی داشته باشین و موفق باشین

 
At 10:53 AM, Anonymous Anonymous said...

Спасибо за эту статью. Я лично также хотел бы заявить, что он может оказаться трудно, когда вы окажетесь в школу и просто начать , чтобы установить долгосрочные кредитный рейтинг. Есть много ученых, которые просто просто пытаются протащить и имеют длительный или хорошая кредитная история может иногда быть трудным вопросом , чтобы иметь. привет!

 

Post a Comment

<< Home