Sunday, December 10, 2006

صد در صد زنانه

هميشه با دوستان صحبت و آرزوي كارهاي 100% دخترونه رو داشتيم.كاري كه تماما بدست خودمون دخترا انجام بشه.و انگيزه اش عمدتا اين بود كه ثابت كنيم زنان و دختران توانايي انجام هر كاري رو دارند.همچنين دلمون مي خواست ثابت كنيم كه در خيلي از موارد روش هاي زنانه كارا تر از روش هاي هميشگي مردانه است.در كل انگيزه هاي فمنيستانه (!!). كه ظاهرا اين انگيزه ها كافي نبود !!!!
هفته ي پيش ، طي چند روز من شاهد يك كار صد در صد زنانه بودم.كه بدون استثنا تمام دست اندركاران اون زنان و بخصوص دختران جوان بودند.و بدون ترديد مي تونم بگم كه حتي يك مرد هم در روند انجام و اجراي اون كار (كه كار كوچك و ساده يي هم نبود) نقشي نداشت!! اگر قيافه ي اون خانوم ها رو خارج از اون فضا ميديدي هيچ شباهتي به چهره ي معمول فمنيست ها و مدعيان حقوق زنان نداشتند.دختراني با چادرهايي عجيب كه ما اسمشو گذاشتيم چادرعالم بقيه اللهي.(حالا بماند كه اين عالم بقيه اللهي يعني چي و كجا و كي).در كل منظورم چادر هاييست كه چندين برابر چادر هاي معمولي پوشيدگي دارند.
اونجا بود كه احساس كردم، هنوزم انگيزه هاي اعتقادي بسيار قوي تر و پيش برنده تر از باقي انگيزه ها كار مي كنند.اون خانومها به دليل اعتقاداتشون موافق با ارتباط خانوم ها و آقايون نبودند .و چون هدف بزرگي رو در نظر داشتند براي تحقق اون حاضر شده بودند كه تمام مسئوليت هاي كارو خودشون به عهده بگيرند.و بنظر من در نوع خودش كار قابل قبولي رو ارائه كردن.

در حاشيه ي اين مطلب نمي تونم نگم كه چقدر احساس خوبي از بودن در كنار اون آدما (خانوما) داشتم.آدمايي آگاه به حقيقت انساني شون.آدمايي كه گاهي وقتي نگاهشون مي كردي زيبايي هاي خدا رو تو وجودشون ميديدي .(بدون اغراق اينو ميگم.اين حالتي بود كه من بخاطر نميارم قبلا در كسي ديده باشم) آدمايي كه فهميده بودن فقط و فقط بايد آينه يي شد براي نشان دادن اوصاف الهي. نه بازتابي ازخود ، از روزمرگي ، از غير ، از خواسته هاي ديگران.آدمايي كه خودشون رو به عزيزترين انسان هستي فروخته بودن بخاطر همين با اون چادرها خودشون رو از نگاه ديگران مي پوشاندند....................

10 Comments:

At 4:42 AM, Anonymous Anonymous said...

اول......
چه حس خوبی.البته من هم یه جورایی همیشه دنبال کارهایی بودم که صد در صد خانومها اجراش کنند.معمولا هم این جور جاها زیاد میرم.البته نمی دونم که شما کجا رفتین و چه برنامه ای بوده.اما یه جورایی حست رو درک میکنم.
موفق باشی وسربلند.

 
At 9:59 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام دیشب اومدم این پستت رو خوندم ولی امروز خبردادی که به روزی!!!!!!!!! یه چیزیش خئبه و اونم لینه که حالا می دونم خیلی هم از کافه ی شما عقب نموندم. نظر دادنمم مو کول می کنم به بعد
فعلا

 
At 2:36 AM, Anonymous Anonymous said...

در کل خوب بود
از اغراق امیز بودنش بگذریمو نگاه شخصیتون
در کل موافقم
ولی یه چیز نمی تونم نگم.
این همه کار مردها انجام دادنو هیچی نگفتند اینگاری همه ی روزا روز مرد, ولی اگه خانوما یک کار کوچیکی انجام بدند واقعا باید به همه ی عالم وادم بگند
بالاخره هر کاری شروعی داره
تولد این شروع هم مبارک
ولی کو تا به ما برسید

 
At 9:43 AM, Anonymous Anonymous said...

با يك نگاه نه چندان تيزبين ميشد فهميد كه منظور من اصلا بحث هاي فمنيستي و به رخ كشيدن افتخارات خانومها يا آقايون نبود.هر چند كه اگر بخوام در اون مورد هم ساعت ها حرف دارم ولي حرف ، حرف ديگري بود از جنسي ديگر.
صحبت سر آدمايي بود كه ما در روزمره كمتر مي بينيم.و آدمايي كه اساسا خيلي كم هستند. همين.

 
At 11:37 PM, Anonymous Anonymous said...

با نگاهی نه چندان تزبین میشد فهمید که گوینده صد در صد زن ساعت ها در ان مورد مورد حرف داشت اما نگفت
برای همین نمی شد نگفت

 
At 6:15 AM, Anonymous Anonymous said...

عزیزم چه فرقی میکنه که من چی میخونم یا چی کاره ام.مهم اینه که من و خیلی های دیگه از جمله خودت افکار مشترک داشته باشیم و یه جایی مثل وبلاگ بدون اینکه از شکل و قیافه و..هم خبر داشته باشیم با هم دوست باشیم.
من یکی که دنیای مجازی رو به دنیای حقیقی اطرافم ترجیح میدم.

 
At 1:06 PM, Anonymous Anonymous said...

کاش جای اینکه درمورد صد درصد زنانه بودن مجالسی که دیدی کمی بیشتر درمورد اون آدمهایی که میشه جلوه های خدا رو تو وجودشون دید بیشتر می گفتی اینطوری ما هم کمی تو لذتی که تو بردی شریک می شدیم و شاید دیگران هم جای اینکه بحث های زن و مرد رو وسط بکشن منظورت رو می فهمیدن.

 
At 1:14 PM, Anonymous Anonymous said...

می دونی سپیدار جان من نمی دونم تو توی چه فضایی بودی و با چه کسانی آشنا شدی ولی می دونم که هر ادمی چه مرد چه زن کافیه اراده کنه و با گروهی از آدمها که مثل خودش فکر می کنن و اراده هاشون همه محکمه همراه بشه اون وقت قادره خیلی کارها رو بکنه که هیچکس باورش نشه.و

 
At 1:17 PM, Anonymous Anonymous said...

کاش بیشتر نوشته بودی. کاش لااقل لطف می کردی و کلاسایی که با هم داریم رو میومدی تا واسمون تعریف کنی ولی ...

 
At 1:19 PM, Anonymous Anonymous said...

راستی به نظرت شونصد تا اشکال نگارشی نداشت کامنتام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو جدی نگیر خوب؟

 

Post a Comment

<< Home