Friday, January 27, 2006

امروز مي خوام از يه چيز خوشايند بگم. از كلمه ي "دوست".اين روزا هر جا ميري هركسي رو ميبيني اسم خودشو گذاشته دوست .تو همين كامنتاي وبلاگها مثلا: يه دوست ، دو دوست، اون دوست ، اين دوست. بابا بي خيال. دوست كدومه؟؟ دوست كجا بود؟؟ بگو كيميا بگو ناياب.كلمه ي ساده يي نيست كه اينقدر ساده و بي دقت به كار ميره.حالا بي اين چيزا اصلا كاري ندارم مي خواستم بگم 4-5 سال بود كنار دعا واسه سلامتي مامان و بابا كنار دعا واسه ...دعا مي كردم خدا يه دوست خوب اوني كه معني حقيقي اين واژه باشه رو بهم بده.آخه اون 4-5 سال قحط الرجالي بود.دوست بود ولي هم فكر نبود .دوست بود ولي نزديك نبود.دوست بود ولي دغدغه ي مشتركي نبود.دوست بود... فقط بود.خلاصه دري به تخته خورد و گذار ما از خوب يا بد روزگار به اين دانشگاه افتاد (!!) كه تعبير واژه ي دوست توش نسبتا زياد بود.و چشم ما به جمال موجوداتي روشن شد كه معني" ما" رو مي فهميدند.اولش گفتيم دوستي يعني دلبستگي يعني وابستگي به دنبالش تعهد.يعني گاهي گذشت.بعد بعضي وقتا زيرش مي زديم يعني اون "من ِ" ميومد وسط ( خيلي كم البته).بعضي وقتا بعضي چيزا رو به هم نمي گفتيم بخاطر حس غريبه بودن .خب هنوز اولش بود بايد دوستي كامل معني ميشد.با هم كلي هدف هاي مشترك تعريف كرديم.بعد گفتيم "با هم" بدست مياريمشون و هر كسي اون يكي رو كمك كنه براي رسيدن.ولي بعضي وقتا يه چيزي اون ته ها مي گفت تو بيشتر زحمت مي كشي پس بايد بالا تر باشي بهتر باشي...آخه هنوز كاملا "ما" نشده بود.خلاصه با هم فكر كردن و با هم به نتيجه رسيدن با هم كشف كردن با هم خوشحال شدن و با هم خنديدن البته با هم غمگين شدن و...رابطه رو به سمت يكي شدن (ما شدن كلمه ي مناسب تريست) برد .خلاصه اهلي شديم و اهلي كرديم....وحالا امروز دوستي دارم كه مي تونم به موازات موفقيت خودم به موفقيت او هم فكر كنم.دوستي دارم كه مي تونه جاي ضعفاي منو پر مي كنه.دوستي دارم كه با هم با يه نيروي مضاعف براي رسيدن به اونچه مي خوايم تلاش مي كنيم. دوستي دارم كه...
اين براي من خيلي ارزشمنده بخاطر همينه كه مدتهاست مي خواستم ازش بنويسم .

17 Comments:

At 8:57 PM, Anonymous Anonymous said...

آخ جون ... اول شده بیدم :)

راستش سپیدار من هم با این حرفت موافقم. آدما خیلی راحت دارن از این کلمه استفاده میکنند.(از جمله خود من شاید) بدون اینکه اصلا متوجه باری باشن که بکار بردن این کلمه روی دوششون میذاره... تنها یاد گرفتن هر کسی رو که میبینن و سلام و علیکی بینشون رد و بدل میشه رو با کلمه دوست خطاب کنند.

من یه دوستی دارم(واقعا دوست) که البته همجنس خودم هم هست. همیشه به من میگه من فقط یه دوست دارم اونم تویی، بقیه هم رفیقام هستن. خیلی مقید اینه که از این کلمه درست استفاده کنه. و من هم براش ارزش زیادی قائلم.

ولی خب بیشتر جامعه یادشون رفته وظایف دوستی رو و شاید هم اصلا اشتباه گرفتن دوستی رو با چیزهای دیگه

 
At 9:01 PM, Anonymous Anonymous said...

تا وقتی یکی رو نمیشناسی و دوست نشدی باهاش آزادی اما وقتی بین تون پیمان دوستی برقرار شد اونوقت وظیفه تون خیلی سنگین میشه... کاش خدا قدرتی بده تا بتونیم وظایف دوستی رو درست و به جا انجام بدیم

ببخش که پر حرفی کردم.

 
At 9:03 PM, Anonymous Anonymous said...

کامنت دومی هم مال من بود، نمی دونم چرا اینطوری ارسال شد.

 
At 11:33 PM, Anonymous Anonymous said...

واااااااااااااای من باختم .............
راستش من که چیزی از حرفات سر در نیاوردم انشالله دفه ی بعدی یه کامنت خوب می زارم
شاد باشی و شادی افرین

 
At 9:01 PM, Anonymous Anonymous said...

بسم الله الرحمن الرحيم
دوست ميگه ميگم دشمن ميگه خواهم گفت
يك كامنت طولاني دفعه بعد ميذارم
يا علي

 
At 10:01 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام
خیلی ممنونم و واقعا شرمنده ام
امیدوارم اوضاع درسا خوب پیش بره.
رفاقت تو سختیا معنی میگیره. ما هم از بس نگران خودمون هستیم دیگه رفاقتا همون حرفه.
خوب باید ساخت. توافق دوجانبس!
همه چیز همین جوری پوشالیه

 
At 1:43 PM, Anonymous Anonymous said...

بسم الله الرحمن الرحيم
دوستي با مردم دانا چو ذرين كوزه اي ست نشكند گر بشكند بايد تواننش ساختن
دوستي با مردم نادان سفالي كوزه اي ست بشكند گر نشكند بايد به دور انداختن
اين دو بيت به مناسبت ماه محرم

خدااراده كرده بود كه عشقونقاشي كنه مي خواست به زخم عاشقا بازهم نمك پاشي كنه
براي بوم نقش خود كرب و بلا رو آفريد با قلموي قدرتش يه نقش دلربا كشيد

البته اين شعر ادامه داره انشاالله در كامت هاي بعدي

يا علي

 
At 6:59 PM, Anonymous Anonymous said...

آدمها همه چیز را همینجور حاضر و آماده از بازار می خرند اما چون مغازه ای نیست که دوست معامله کند آدمها مانده اند بی دوست . تو اگر دوست می خواهی مرا اهلی کن .
پرسید: اهلی کردن یعنی چه؟
گفت : یعنی ایجاد علاقه کردن واین چیزی است که این روزها پاک فراموش شده
پرسید : راهش چیست؟
گفت : باید صبور باشی خیلی صبور...

 
At 8:28 AM, Anonymous Anonymous said...

آره سپیدار عزیز
این همون دوستی هست که گفتم

 
At 2:22 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام
دوباره من بالاخره اومدم
خیلی قشنگ بود دیگه باید یه چیزی بگم چون
بهترین وقشنگترین واژه دنیا رو به کار بردی
وقتی چند سال همیشه دنبال یه چیزی باشی و پیداش نکنی
وقتی دیگه فکر کنی که همچین چیزی اصلا وجود نداره و بعد
یه روزی یه جایی جایی که اصلا فکرش رو هم نمی کردی روزی بری اونجا
یه دفعه ببینی که خدا بهترین هدیه رو چیزی که همه جا دنبالش بودی رو
بهت میده
دیگه از حالا اونجا میشه بهترین و زیباترین مکان عالم چون تو بزرگترین هدیه رو از بهترین دوستت گرفتی یکی مثل خودش

 
At 1:34 PM, Anonymous Anonymous said...

آره سپیدار جان بگو کیمیا بگو نایاب!
ولی نمی دونم چرا واسه من برعکس شد. تو اون چهار – پنج سالی که دعا می کردی واسه پیدا کردنش، من داشتمش.اونقدر نزدیک که نمی دیدمش و اونقدر ساده و دوست داشتنی که به نظر واقعی نمیومد. و بعد از قضای روزگار پای منم باز شد به همون دانشگاه. درست مثل تو فکر می کردم اوایل. ولی بعد چی شد؟؟؟؟؟
تازه دیدم که اینجا نمی شه راحت آشنا شد و آدمها رو آزمود و حتی آزموده شد. به نظرم حصارهایی که همه دور خودشون کشیده بودن اونقدر محکم بود که . . . چی بگم؟؟؟
خوبه که کیمیا رو پیدا کردی. خوبه.
من که تا مرز ناامیدی رسیدم. البته شاید مقصر منم نه . . .
نوشتن خیلی سخته در این مورد.
من که قدر بهترین دوستم رو می دونم. یعنی سعی می کنم که بدونم تو هم مراقب خودت و کیمیات باش.

 
At 8:20 PM, Anonymous Anonymous said...

kheyli jaleb bood.
omidvaram movaffagh bashi.
ye DOOST

 
At 11:58 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام
واقعا . هر كي مياد و اسم دوست رو روي خودش مي زاره
دوستي بسته پيچيده به روبانها نيست
كه كسي روز تولد به كسي هديه دهد

 
At 11:24 PM, Anonymous Anonymous said...

shayad Saba Jooon

 
At 2:57 AM, Anonymous Anonymous said...

دوست ها و دوستی ها در گذر سنگین زمان شناخته می شوند... به دوستت تا حالا پول قرض دادی؟ تا حالا ازش پول قرض گرفتی؟ تا حالا شده جایی پای آبروش بیاد واسه حفظ حرمتت؟ خیلی ها قیمت دوستی رو نمی دونن... به بهای هیچ میفروشند دوستیها رو...نمی دونم چه چیزی گرانبهاتر به دست میارن...خیلی ها هم دوست های خوبی اطرافشون دارند ولی نمیتونن ببینندشون...امیدوارم قدر دوستیهاتونو بدونید...و مفت از دستشون ندید...راستی سپیدار چطور؟...دوست خوبیه؟...ارزش دوست و دوستی رو میدونه؟...ارزش دوستی کردن داره؟

 
At 5:24 PM, Anonymous Anonymous said...

آره. اونايي كه واقعا بهشون بشه گفت يه دوست واقعي كم هستن.

 
At 9:40 AM, Anonymous Anonymous said...

هیچ وقت تنها نمی مونی حتی در عین تنهایی هم پر از غوغایی انسان های بزرگ همیشه تنها بودند بزار ما هم باشیم موفق باشی

 

Post a Comment

<< Home